onsdag 29 juni 2011

Rengöring


LEDIG!
Tänkte i morse då jag vaknade att jag skulle vara lite aktiv och effektiv på förmiddagen.
Så jag ringde vårat bostadsbolag som vi hyr ifrån, så dom fick komma hit och kolla vårat avlopp i köket som runnit dåligt sedan vi flyttade in hit i höstas. Dessutom har dörren till tvättstugan kärvat, den har som svällt så det blivit extremt trög att stänga.
Medans jag väntade att någon skulle dyka upp så passade jag på att rengöra köksfläkten och ugnen, båda i stort behov.
Inte konstigt föresten att avloppet i köket rann dåligt då personen som bodde här före oss måste ha slarvat för när vi skruvade bort silen så låg där en trassel boll av stålull och ett gummiband.....hmmm
När vaktmästaren åkt så passade jag på då jag fått upp ångan att rengöra filtret i torktummlaren och avloppet i duschen....
Nu ska jag snart ut med hunden och efter det laga mat till min underbara sambo som snart kommer hem på rast.
Hoppas efter det att solen tittar in på balkongen så jag kan pausa där i solen...

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar