torsdag 2 juni 2011

Nu har vi landat


I går var en rätt stressig dag, upp tidigt eftersom Zingo blir så rastlös och gnällig nu när det tydligen är löptikar i farten. Sedan packa för resan, rensa kylskåp, vika tvätt, gå ut med sopor, dammsuga och mer där till. Sedan drog jag i väg till sjukgymnasten och fick behandling med Tensapparat i 30 minuter som hon kopplade på ryggen. På hemvägen en snabb visit till svärmor och hämta köttkaka, kålpudding och morotsmarmelad. Väl hemma igen så blev det lite i magen och börja med att stuva in allt i bilen, vi har en rätt rymlig bil, men eftersom vi har hunden i bagaget så ska all packning få plats i baksätet, tur jag är duktig på att stuva. Vid 14.00 drog vi i väg, ett stopp i ULLARED, älsklingen och zingo satt i bilen medans matte grabbade tag i en kundvagn och stack in för att shoppa. Döm om min förvåning då jag kom till smyckena och jag stötte på en klasskompis, båda blev nog lika förvånade. Hittade en hel del och hade säkert kunnat göra av med mer pengar, efter 1 tim och 45 minuter var jag klar, men då gick jag inte igenom allt, lika bra det för då hade nog kundvagnen varit rätt full om jag känner mig själv. Innan vi landade i stugan blev det ett snabbt stopp på Donkan för lite mat i magen. På kvällen sedan roade vi oss med hundpromenad, ett besök på Ica, lite gott att dricka och tv tittande.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar