måndag 13 juni 2011

Knäckig rabarberpaj

Hittade ett recept på Tasteline.com som jag tänkte jag skulle testa, och eftersom jag hade lite rabarber hemma som jag hade fått av svärmor innan helgen...
Jag har ingen bild men jag kan försäkra er om att den är jätte mumsig, vill ni inte ha den så söt, så minska på sockret, men tänk på att den kan bli lite sur då...

Knäckig Rabarberpaj

Tillagning

2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
rabarber i mindre bitar

Blanda alla torra ingredeienser i en bunke. Smält smöret i en gryta tillsammans med grädde och sirap. Blanda ner det i bunken. Lägg rabarbern i en smord form och bred på röran. Grädda ca 40 min i 150 grader. Servera med vaniljglass.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar