tisdag 11 januari 2011

SVT:s nya satsning "Huset fullt av hundar"


Tidningarna är fulla av kritik för detta program innan det har börjat att visats.

Jag måste säga att jag tycker som så många andra att tanken att ge hemlösa hundar ett hem är JÄTTE bra.
Men tyvärr är värkar upplägget vara rätt tragiskt.
Att familjerna får välja en hund som ska bo hos dom en vecka för att se om hunden passar dom och sedan om så inte är fallet röstas ut.
Det är just det jag inte gillar, att hunden ska känna sig hemma för att helt plötsligt kanske få lämna den trygga vrå dom fått.

Han som är hjärnan bakom programmet tycker det inte är så farligt då han tycker det är på samma om man skulle besöka en kennel och rata en hund. Fast där kan jag ju inte hålla med, den hunden har ju inte fått någon anknytning till personen som dom får i detta programmet då dom bor hemma hos en familj. Oftast är ju sådana här hundar väldigt otrygga och att skapa en en onödig stress borde man tänka på.

Jag älskar djur program, men kommer nog att bojkotta denna serien, för att stå upp för alla hundar där ute.

Visst programmet har inte visats ännu och stor hysteri har startat innan alla sätt programmet, men själva upplägget har ju dom flesta fått ta del om och det är själva program idén som jag INTE gillar.

När man i vanliga fall adopterar en hund från ett djurstall går det ju inte till på detta sättet och ändå hittar både familjer och djur ett bra hem, så varför ska man förvandla detta till en djur såpa?

Vad tycker ni?
Och när ska man sluta med alla dessa såpor på tv, dom första idéerna som kom för några år sedan var väl okej, men nu kommer den knäppare idéen efter den andra.
Varför inte göra dokumentärer i stället som speglar uteliggarnas sits i samhället, vilket jobb hundstallet gör, alla volontärer vi har i vårat land mm.
Om du som jag inte gillar detta upplägget för programmet och sättet man behandlar hundarna på som själv inte kan försvara sig, klicka på länken nedan för att skriva under denna namn insamling

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar