onsdag 12 januari 2011

Onsdag

Känner mig lite utan ork och lust idag.
Lite låg och lat har det inte hänt så mycket här hemma hos oss.
Älsklingen började jobba i måndags efter några veckors ledighet så bara jag och Zingo går och drar här hemma.

Av förkylningen finns lite spår kvar men efter 1 veckas sjukdom så håller den på att ge med sig till det bättre.
Känner mig dock enormt trött och utan lust till att göra något.
I kväll ska jag i alla fall jobba så om 1 timme är det tid för mig att sticka.

Var igår och skaffade mig ett lånekort så nu kan jag låna böcker igen, ett ställe som jag trivs väldigt bra på är just biblioteket Kan gå runt där i flera timmar och drömma mig bort i böckernas värld. Blev två faktaböcker och två självbiografier.

Har beslutat mig för att börja äta efter LCHF metoden nästa måndag då skolan börjar, samt börja träna för att få en sundare livsstil och må bättre i kropp och själ.
vet inte hur många gånger i ordningen jag försökt med olika metoder för att lyckas hålla dom en stund och sedan falla tillbaka i gamla hjulspår.
Men skam den som ger sig, dock skulle mitt tankesätt behöva sig en omgång, då det mesta till mina mat problem sitter där uppe.

Maria

1 kommentar:

  1. Skönt att du börjar må bättre gums! Ja precis! skam den som ger sig! Huvudsaken på nåt vis är ju att man försöker igen å igen, mycket hellre än att bara skita i det å låta kroppen förfalla ännu mer... Jag är ju likadan som kör i omgångar. Är man lat av naturen så är man ;)Kram

    SvaraRadera