söndag 2 augusti 2009

Syskon kärlek

Efter dålig kontakt då vi var yngre och sporadiska möten efter våran gemensamma pappa dött så har jag åter fått träffa 2 av mina tre halvsyskon nu när jag är uppe i Umeå.
Jag åker runt i ett glädjerus sedan vi träffades, jag känner mig så lycklig att vårat möte inte kändes konstigt och stelt utan naturligt och kärleksfullt.
I fredags var jag ute hos en kompis till min bror Fredrik, fest halva natten, mycke kramar, långa samtal och lite sömn.
På lördags kvällen så mötte vi upp på cafét där min syster Kerstin jobbar på sommaren, hennes tre barn med sina barn var där samt några vänner till dom alla, vi grillade, drack och pratade.
Vid 22.00 gick vi till Trädgårn och lyssnade på ett lokalt band från Umeå
" Live Elephant"....Riktigt bra drag och rikligt intag av öl, slutade vi kvällen hos min syster där jag sov, räknade ut att på 2 dygn har jag sovit 8 timmar.
Känns riktigt trist att åka söderöver på onsdag igen, det band jag nu fått till mina syskon känns så starkt och något jag värdesätter, och det känns trist att det är 94 mil som kommer skilja oss åt........
Trist var att jag inte fått chansen att träffa Helen min andra halvsyster..
JAG ÄLSKAR ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar