onsdag 26 augusti 2009

Nu jäklar

Ja så har jag tagit mig själv i örat för att inse att jag behöver träna.
Visst jag har min övervikt och då måste man röra på sig, men det är inte enbart för den som jag tränar.
Det viktigaste är nog inre välbefinnande, att jag mår bra i kropp och själ.
Har ju enorma nack, knä och rygg problem som blir betydligt bättre då jag tränar och sträker dom olika ställena. Sedan mår man ju så mycket bättre inombords.
Sedan försöker jag också tänka på nu vad jag stoppar i munnen, jag menar jag känner mig ju rätt så bra och nästan 100% för en överviktig person sitter i skallen.
Så ska man mår bra, gå ner i vikt och stanna där så är det inte motionen och maten som först ska kollas utan hur det står till i ditt tänkande.
Varför äter du? När äter du? Sinnesstämmning?

JA jag vill gå ner i vikt efetrsom jag bara går uppåt nu, men det viktigaste är endå att skaffa sig bra hälsosamma rutiner som kan följas naturligt och som inte känns besvärliga eller jobbiga för då kan man aldrig hålla dom....

Nää nu har jag inte tid att skriva här, började träna igår och ska nu iväg på ett pass igen.
Ha det gott alla där ute!

4 kommentarer:

  1. Go Maria Go!

    Gå nu inte och bli fanatisk bara utan även små förändringar funkar och man ska ju leva också.

    \\ Daniel

    SvaraRadera
  2. You go girl!!
    Sen kan du med lätthet inta världen och slå den med häpnad! :)
    Märkte du ordvitsen("lätthet"), visst är jag för rolig ;)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack Daniel för dina värmande och peppande ord......
    Dom betyder mycket för mig i allt det jobbiga!!!

    SvaraRadera
  4. Du e för go du Pernilla..
    Tack för att du finns och berikar mitt liv samt stöttar då det inte är så roligt....

    Yes I will go!!!

    SvaraRadera