söndag 30 augusti 2009

ÅNGEST!

Ja jag har enorm ångest, efter att denna veckan börjat med träningen, skött mig med maten och så kommer fredags kväll, kräftor och alla tillbehör....Lördagen fortsätter med dessertost och kex, min svaget och idag har väl varit en halvbra dag....

Grrrrrrrr jag e så svag, jag kan inte alltid stå emot, jag blir förbannad på mig själv.
Men försöker trösta mig själv att på en vecka, alltså sju dagar så föll jag på 2 nästan 2½, men som sagt det kunde ha varit 7 dagar av ohälsa men det var det ju inte...

Så jag får nog sluta belasta mig så hårt och i stället försöka klappa mig själv på axeln och erkänna att ett beetende man hållt på med i halva ens liv det förändrar man inte bara så där...
Presic som andra som har ett beroende så kommer man ha sina återfall, bara ställa sig upp och borsta av gymkläderna och fortsätta på nytt..

Känns tufft att få besök nu till veckan, det ska bakas och hållas på och frestelserna kommer vara många. Känner att jag ska försöka tänka med sunt förnuft och faller jag dit får jag bara se till att ta ett extra tufft pass på gymmet.

Kram alla där ute

2 kommentarer:

  1. 2kg i veckan är ju jättebra!
    På 10 veckor blir det ju 20kg så vad gör en dag hit eller dit med ostbricka eller fikabröd?

    SvaraRadera
  2. Tack för din peppning..
    Men du missförstod mig...
    Jag har knappt gått ner något, några hekton kanske..
    Vad jag menade var att av 2-2½ dagar som jag slarvat så kunde det ha varit 7 dagar av ohälsa, så man får se det positiva i det som blev negativt....
    Jag går knappt ner något alls pågrund av jäkligt dålig ämnesomsättning, om jag jobbar fysiskt super hårt med kroppen så kan nålen på vågen ändra sig (som när jag jobbade med grisar, men så var det också tungt arbete)

    SvaraRadera