onsdag 17 augusti 2011

Snart har en vecka gått


Sedan jag senaste uppdaterade min blogg, jag har helt enkelt tagit semester och drog upp till Lidköping för att bo hos mamma en vecka....
Vi har bara njutit av varandras sällskap och inte haft så mycket på schemat, förutom i helgen då vi hittade på lite bus.
I morgon åker jag och Zingo ner till Tranemo och älsklingen.
Än om man är sambo så behöver man sin ensamtid och göra saker på skilda håll, det är då längtan blossar upp igen och man värdesätter kanske varandra på ett annat sätt.
I fredags då jag kom till mamma så åkte vi till stan och där fick både jag och mamma en oljemassage på thai vis, något jag aldrig varit med om förut, säkert bra för kroppen, men smärtsamt. Hade ont i kroppen och huden i flera dagar efteråt.
Vi har avnjutit Surströmming, inte årets dock, men lika gott som alltid.
Igår åkte vi ut för att rasta zingo, då han är så rädd för ett ljudet här inne från flygflottiljen (fågelskrämma ) och inte vill göra sina behov, och då fick vi vara med om ett äventyr ska jag säga. Efter en stunds körande och jag hade svängt ut på väg 44 så började en lampa blinka rött i bilen och vips stod vattenmätaren på max....HJÄLP....snabbt åka ut mot kanten och stanna bilen, rycka ut hunden. Hade en flaska med lite vatten som vi hällde i behållaren och vips försvann det eftersom den var så överhettad. Så vi fick gå till närmaste gård och be om mer vatten. Själv blev jag rätt skärrad medans mamma är lugnet själv, i alla fall så gick mätaren ner och vi kunde  åka hem igen.......
Tanken var att vi skulle åka till IKEA i Göteborg i dag, men jag har känt mig lite krasslig precis som jag håller på att bli förkyld så vi struntar i den resan eftersom zingo är här hemma och så bokar vi in att mamma kommer ner till oss nästa helg. Då kan zingo vara hemma med husse och jag och mamma kan göra en heldag på IKEA utan stress. Sedan funderar vi på att passa på att äta kräftor med älsklingens föräldrar....
CIAO...

Maria

2 kommentarer:

  1. Hejsan =) vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag gärna flera ggr och hälsar på. HOppas du får en bra söndag. kram

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica och välkommen till mitt krypin.
    Alltid lika kul att få nya läsare.
    KRAM

    SvaraRadera