tisdag 9 augusti 2011

I går fick jag mig en omgång


I går var det dax för mig att få hjälp med min rygg/nacke/arm/axel då jag hade tid hos naprapaten Marin i Svenljunga. Var lite nervös inför besöket då jag inte varit någon favorit till att knäcka till kroppsdelar, även om jag gjort det förut.
Till skillnad från den kiropraktor jag gått till förut som bara värmde upp kroppen med massage och knäckte till så hade denna killen en helt annan, enligt mig bättre metod.
Han började att sätta stora sugklockor med ström på kroppen, efter det akupunkturnålar med ström, som var rätt hård mot slutet, men som han sa kan man härda ut är det bra, om man sänker styrkan gör det ju ingen effekt. Efter det var klart så fick jag värme i form av två varma kuddar på ryggen, sedan massage med olja då han även tryckte på punkter (gjorde jäkligt ont)
Sedan knäckning av nacke (rejäl smäll) och rygg.
Han varnade mig för träningsvärk, och oj vad jag är öm i dag, känns som någon kört över mig..aj aj aj
Så eftersom jag är ledig i dag tar jag det lugnt, givetvis fixar jag och donar här hemma, som sagt svårt att låta bli.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar