tisdag 10 maj 2011

Eurovision Song Contest 2011


Japp i kväll drar första deltävlingen igång.
Klockan 21.00 på svt 1, det håller på enda till 23.00 och jag ska upp 05.30 i morgon så jag får se hur länge jag orkar hålla mig uppe.
Men slager nörd som jag är så klarar jag det säkert.

Kvällens startfält är:

1.Poland: Magdalena Tul - Jestem
2.Norway: Stella Mwangi - Haba Haba
3.Albania: Aurela Gaçe - Feel The Passion
4.Armenia: Emmy - Boom Boom
5.Turkey: Yüksek Sadakat - Live It Up
6.Serbia: Nina - Čaroban
7.Russia: Alexej Vorobjov - Get You
8.Switzerland: Anna Rossinelli - In Love For A While
9.Georgia: Eldrine - One More Day
10.Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
11.Malta: Glen Vella - One Life
12.San Marino: Senit - Stand By
13.Croatia: Daria - Celebrate
14.Iceland: Sjonni's Friends - Coming Home
15.Hungary: Kati Wolf - What About My Dreams?
16.Portugal: Homens Da Luta - Luta É Alegria
17.Lithuania: Evelina Sašenko - C'est Ma Vie
18.Azerbaijan: Ell/Nikki - Running Scared
19.Greece: Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike - Watch My Dance

Tio stycken av kvällens startfält kommer att gå vidare till FINALEN på lördag, nästa delfinal blir på torsdag då Eric Saade kommer sjunga för Sverige



Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar