torsdag 21 oktober 2010

Torsdagens agenda

Fick en rejäl överraskning i morse då jag kom ner till en frusen och frostig bil.
Centrallåset på bilen ville inte funka på varken förar sidan eller passagerar sidan, kan inte säga att jag är direkt förvånad då samma sak hänt 6 gånger sedan jag köpte bilen och den är inlämnad för det samma otaliga gånger.
Så jag fick alltså krypa in från baksätet och fram för att starta bilen och sedan krypa ut samma väg för att skrapa rutorna.
Efter det var gjort kunde jag i alla fall få upp passagerar dörren....JIIIIPPIIEEE

Åkte till Tranemo Bilvårds Center för att lämna bilen för att få den tvättat och lagt om till vinterdäck och lite annan service, där fick jag nästa aha upplevelse, nämligen att alla vinterdäck jag hade var skit kassa och måste bytas, snäll som han är så skulle jag då få biltvätten gratis...
Ska ringa sedan och se vad kalaset kommer gå på, i morgon får vi hämta hem vår pärla.

Gick sedan till svärmor och surrade, väl där bjöds jag på middag, en underbart god och värmande soppa och till efterrätt nybakad hallonpaj med glass.
traskade hem för att hämta hunden och ge mig ut på nästa promenad.

Nu ska jag ringa lite samtal och lata mig en stund, sedan blir det jobb 16.00 till 21.15

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar