onsdag 6 oktober 2010

Älskar

Vet ni vad jag älskar?

Jo nämligen att rensa och organisera, det gillar jag.
Nu när vi fått ny lägenhet och ska flytta får vi ju inte kanske in lika mycket som vi haft här i lägenheten, speciellt då det inte finns så mycket förvaring.
Så igår började jag med det som jag gillar mest RENSA

Började i sovrummet med att kasta gamla handdukar, sängkläder och mina egna kläder. Onödigt och ha sådant kvar som man nästan aldrig använder, det sitter ju där och bara tar upp plats.
På kvällen rensade jag och älsklingen bland cd-skivor och dvd filmer, en hel hög ska skänkas bort.
Till helgen, eller kanske redan i morgon så ska jag ta mig an köket, behövs en ut rensning där med faktiskt
En hel del möbler kommer också att ryka nu...

Hur ställer ni det till att rensa ut och kasta eller skänka bort, tycker ni det är lätt, tråkigt, jobbigt?

Maria

4 kommentarer:

  1. Jag har inte varit inne här på några dagar men gud va härligt att ni har fått en ny lägenhet! Grattis!
    Till själva utrensandet så är jag ganska dålig. Jag blir lätt sentimental och sparar på allt möjligt..

    SvaraRadera
  2. Tack..Ja vi är överlyckliga..

    ja men det är väl så att man vill hålla fast vid saker mycket för minnena, men det är ju så att minnena finns ju där ändå...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att göra ett ordentligt röj lite då och då i lådor, skåp och garderober. Man mår så otroligt bra efteråt och man känner sig väldigt nöjd. :)

    Grattis till nya lägenheten!!

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Jag brukar få en oerhörd renslust när jag har mens, lite konstigt kanske men då gäller det att passa på!

    SvaraRadera