tisdag 31 januari 2012

Tisdag


Slapp skoldag, morgonens psykologilektion ställdes in och i stället ska vi läsa ett kapitel i boken samt svara på en fallstudie, något jag kommer göra i helgen. Vi har dessutom fått instuderingsfrågor till psykologiprovet vecka 9, hela 65 frågor så dessa ska jag också kolla in i helgen tänkte jag. Idag fokuserar jag på hjärtat och sjukdomar som kan drabba det, eftersom vi ska ha sittrond på torsdag i skolan i detta ämnet hjärt - kärlsjukdomar.

Igår kväll var jag på mindful yoga igen, jätte skönt för kroppen, men jag är fortfarande stel i vissa positioner. Blev avslappnad, men inte lika trött som första gången och då sa hon som håller i lektionen att jag troligen blivit avslappnad men även fått energi.  I eftermiddag har jag tid hos frisören, ska bli jäkligt gött, då jag ser ut som jag vet inte vad i barret, utväxt, färgen (svart) som jag färgade med sist höll inte måttet och trots den ska vara permanent så har mitt hår nu fått nyansen brunt... Så till helgen ska håret färgas svart igen, och kanske blir det en färgad slinga i luggen igen om jag hittar något av färgningsmedel här i byn.

Efter besöket hos frisören väntar ett pass på gymmet 18.00 till 19.00, passet heter 3-2-1
(Passet är byggt på ett 3-2-1 system vilket innebär 3 min styrka, 2 min kondition
och 1 min mage.)

Här skiner solen med all glans ( i morse stog termometern dock på -13 grader) och jag är jätte sugen på att ta mig en runda med kameran, dock hinns det inte med, då jag ska plugga klart, gå med hunden samt äta lunch innan jag ska till skolan för dagens enda lektion..

Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar