söndag 8 januari 2012

Aj det där gjorde faktiskt jäkligt ont!



Jag har ju berättat för er läsare tidigare att jag har en hund som är skott rädd och inte haft någon lätt nyårs helg...Det slutade ju inte efter den utan rädslan har suttit i och vid vissa ljus, samt då smällare och rakter, blivit helt stirrig och rycker till och ska springa iväg, samt darrar på benen och då får man vara på sin vakt, för annars så rycker han i kull en, och vad han skulle göra om han kom loss jag det vill jag inte ens veta...
Morgon promenaderna går ALLTID bra, det är lunch promenaderna som kan vara jobbiga, idag när han och jag gick ut så var han stirrig direkt vi kom nedanför trappen, men tjurig som jag e tänkte jag att nu går vi en kort runda så han får kissa....runt huset, mot parkeringen och vips drog han till ett ryck, jag kände att detta går inte, som tur var hade jag en lyktstolpe nära så jag snabbt som ögat la kopplet runt, han ryckte till vilket resulterade i att jag smällde höger ovansida på handen rakt in i stålstolpen med en jäkla smäll....Men stopp på hunden fick jag, men aj vad ont det gjorde.....
Sedan tog det super styrka att få han lugnt gånde från parkeringen till vår lägenhet, knappt 100 meter.
Sedan dess har min hand svullit upp, gjort ont, dunkat och pirrat i trots jag haft den lindad...kan böja fingrarna så inget ska va av....
Får se om jag måste upp till vårdcentralen i morgon..

Maria

2 kommentarer:

  1. AJJJ!!! Det förstår jag gjorde ont :-(
    Lyktstolpar är hårda!
    Hoppas det inte är någon fara med handen. Så trist att han är så himla rädd :-(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä det var ingen skön känsla direkt, nä det är nog ingen större fara med handen, kan ju börja min fingrar, är dock samma status idag som igår, öm och svullen..

    Ja super jobbigt att han blivit så rädd...
    KRAM

    SvaraRadera