tisdag 19 april 2011

Nu har jag påsklov

Jätte skönt och extra lyxigt att ha påsklov, hade APU under helgen och det blev många långa timmar så det var extra skönt att pusta ut lite igår.
Underbart väder som värmer själen, tog en lång promenad i solen med hunden, han låg sedan och pustade här hemma, vet han inte gillar värmen lika mycket som jag, men så behöver ju inte jag bära all den päls han har.
Efter det så gick jag ner i vårt förråd där allt bara blev instoppat då vi flyttade till denna lägenheten och då det varit en smal gång ett tag nu och cykeln knappt fått plats så var måttet rågat. Ställde ut allt på gården, sorterade, bytte kartonger som blivit lite fuktade, sopade, la ut en matta och 2 timmar efteråt så såg det ut som ett nytt förråd.
Till kvällsmat så gjorde jag kasslergratäng, gjorde en stor form så det tog extra lång tid innan vi fick någon mat. Passade på att göra kolakakor med lite saffran i samt en sockerkaka med kryddor.
Får se om jag inte bakar lite mer i dag.
Men det kanske blir senare i kväll, då jag 13.30 ska till tandläkaren, efter det ska jag hämta ut ett paket från ELLOS och sedan blir det nog att slappa lite i solen och ta vara på den då den visar sig.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar