söndag 10 april 2011

Ingen vilo söndag här inte

I dag har det varit full rulle här hemma, ingen vila på söndagen här inte.
Tvättmaskinen och torktumlaren har gått nästan hela dagen och nu brummar diskmaskinen. Jag har rensat och städat upp i klädkammaren, sorterat och satt in papper och älsklingen har renbäddat sängen så i natt sover vi gott. Svärfar har varit här med kompis och satt upp en rullgardin för balkongdörren så att vi kan se vår tv fast solen skiner utanför. Sopor har kastat, saker som skulle ner i förrådet har hittat sin plats. På eftermiddagen har jag stått vid spisen och
lagat 4 olika rätter för att ha i veckan, dessutom fixade jag en pastasallad till kvällen som vi för ett tag sedan mumsade i oss. Nu gör jag kväll, lite surfande och tv tittande blir det nog. I morgon börjar min APU, men inte förrän 14.00 då min första dag innebär kväll...
MARIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar