söndag 21 november 2010

Lördagen var jätte mysig

Igår var en väldigt mysig dag, jag tror klockan var ungefät kring 7.00 då Zingo tyckte att vi skulle kliva upp ur sängen och traska ut i snön på promenad.
Älsklingen gick ut själv och jag stannade hemma och gjorde i ordning fika, samt bäddade sängen.

Någon timme senare så stack älsklingen för att ploga snö på jobbet och jag satt här och myste framför datorn med skidorna på TV som sällskap.
Efter 14.00 stack vi motvilligt till gamla lägenheten för att börja städa ur, hade allt glömt hur jäkla tråkigt och jobbigt det är och ännu är vi inte klar så nästa helg får vi göra klart det sista då svärföräldrarna ska hjälpa oss putsa fönstren.

Väl hemma blev det hund promenad för älsklingen igen, medans jag började med maten och tog en skön lång dusch.
Med tända ljus avnjöt vi middag samt god dryck och spelade vårat nya Buzz spel, super kul med musik frågor, dock blev jag rejält slagen av älsklingen ungefär 5 gånger.
Vid 00.30 trillade jag sedan i säng .....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar