söndag 30 december 2012

Jag tror inte jag berättat...

 
Som ni vet så fick vi ju amputera en bit av en tå på vår hund Zingo, 12 dagar efter operationen skulle bandaget tas av och stygnen tas, då gjordes också en odling på vätska från såret som inte riktigt velat läka och det visade sig att det fanns streptokocker i såret, så det blev antibiotika , något som han fortfarande går på + sin smärtlindring.
 
Detta pågrund av att turen inte varit på vår sida då jag några dagar efter stygnena på tån togs upptäckte att Zingo drabbats av blodöra, blev ett samtal till vår veterinär och ett besök 2 dagar efteråt för att suga ut blodet ur örat, om ni har tur så går det tillbaka nu men risken är stor att det kommer tillbaka.
Och givetvis gjorde det så, redan samma dag fast på kvällen hade örat börjat fylla på sig, detta var onsdagen den 19 december. Och örat har fyllt på lite nu och då och eftersom det inte kommer hjälpa att tömma örat igen så är operation inbokad den 2 januari 2013, då kommer man att raka örat och sätta 25 stygn genom öronlappen för att förhindra att kärl att brista igen vilket är vad som händer när djur får blodöra, ofta efter att ha haft problem med öroninflammationer och dylikt då dom skakar öronen av irritation och ett blodkärl då brister. Och så blir det krage/tratt igen i 3 veckor.
 
Tur att man har hunden försäkrad för oj vilka summor vi lagt ut sedan i april när detta med tån började krångla. Nu ska jag snart skicka in en hel hög med kvitton igen, jag menar medicinerna utgör en stor summa. Jag hoppas snart han slipper all skit och vi kan ta bort smärtstillande, vilket givetvis inte är bra för levern att han går på för länge.
 
Maria
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar