lördag 29 september 2012

Nu har jag fixat mig en hobby

 
Jag kände att jag behöver något att sysselsätta mig med, har ju inte direkt så stor bekantskapskrets längre utan sitter mycket hemma med min underbara sambo.
Den sociala biten är något jag behöver ta tag i känner jag för att må bättre i mig själv, visst är det mysigt att sitta hemma och mysa med den man älskar, men jag är en social kvinna som mår lite dåligt då jag känner att jag inte har någon vän att umgås och snacka skit/livet/händelser/dela glädje med/djupa samtal m.m.
Än om  jag nu lever i ett förhållande så tycker jag det är viktigt att man gör saker även på eget håll för att växa som person, utvecklas samt att förhållandet mår bra av det, kan ju lätt bli att man annars går och nöter på varandra.
 
Nog om detta det var ju om min nya hobby jag nu skulle skriva om.
Eftersom jag är less på att alltid hamna vid datorn eller tv:n tänkte jag att en annan sysselsättning kan vara på sin plats och då jag alltid gillat att använda mina händer och pyssla, surfade jag in på PANDURO:s sida när jag fick ett mail om rea, redan då hade jag siktat in mig på att testa att tillverka egna smycken att använda själv och ge till nära och kära, men också att kanske lägga upp här på bloggen om någon skulle vara intresserad och visa upp mina alster för att kanske få sälja några, vilket vore enormt kul...
 
Så nu har jag något att sysselsätta mig med när höstmörkret kommer....
 
Har redan börjat lite smått, samt fått beställa lite extra grejer som jag såg att jag behövde, man vet ju inte riktigt vad man behöver då man inte är van att pysssla med detta.
Bildbevis kommer snart!!
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar