måndag 9 juli 2012

Måndag den 9 juni


Hello there kära läsare...
I dag vaknade jag upp med älsklingen vid min sida, ovanligt då han oftast brukar vara på jobbet vid den tiden, men nu har han ju semester och eftersom jag jobbar kväll har vi fått morgon, förmiddag och lite tid efter lunch att umgås.

Vi gick ut på morgon promenaden ihop, zingo var på hugget som vanligt, många dofter som ska kollas upp och många revir att kissa in.

Jag ringde till sportbutiken och berättade om min cykel och det var bara att komma dit. Tog mig i kragen och rensade resten av avloppen här hemma medans älsklingen läste klart tidningen...
Inte det roligaste jobbet, men ett måste...

Efter det tog vi en härlig promenad in till city, visade cykeln som han på plats pysslade med, fick ta hem den direkt. Lite lyx i tillvaron ska man ha och när älsklingen inte var sugen köpte jag en glass (två kulor) som jag delade med mig av, skrapade nya triss som jag hämtade ut, vann, hämtade nya och vann inget, som vanligt alltså. Det blev ett snabb besök på Klädställets rea innan vi promenerade hemåt.

Lätt lunch bestående av wookade grönsaker och kyckling.
Nu ska jag göra mig klar för ett kvällspass på jobbet..

SEE YOU!

Maria

1 kommentar:

  1. Låter som en helt ok dag!
    Jaa, förutom att inte lotterna gav mera utdelning ;-) Precis som vanligt, med andra ord.
    Kram

    SvaraRadera