fredag 30 september 2011

Jo jag har varit borta ett tag


Ja jag har ju inte varit bortrest som man skulle kunna tro.
Nä jag har hållit mig hemma, men varit frånvarande.
Än om jag älskar att blogga och delge er bitar ur mitt liv så har jag inte haft ork..
Mitt inre har varit trött och oroligt, jag pressar mig mycket för skolan, och betygen blir där efter, väldigt bra, så på så vis är det en stor belöningen och jag är nöjd. Men kroppen tar stryk, lägger man dessutom till att jag sover illa på nätterna och nästan dagligen har värk så kan ni förstå.
Skulle behöva börja träna också, men jag orkar inte riktigt, det tar stopp, den lilla fritid jag har vill jag spendera med älsklingen eller lägga på annat för att åter ladda batterierna..
Lite galla måste man få spy ur sig i mellan åt, men jag klagar inte alls, jag trivs utmärkt i skolan och känner att med studierna har jag hittat rätt, och ju mer vi läser ju mer börjar jag känna lite inom vilket område jag vill jobba inom.
Precis som min mamma gjorde förr, psykiatrin (som mentalskötare jobbade hon i 30 år) eller så inom LSS, att arbeta med funktionshindrade/funktionsnedsättning. När jag tänker efter är det nog pedagog jag är, äldrevården har jag helt valt bort känner jag, nog som var självklart förut.

I dag har jag varit och besökt min naprapat igen för att försöka fixa min arm.
Det var en smärtsam behandling denna gången: Sugproppar med ström fixerade runt området på armen, akupunkturnålar med ström..aj aj aj
Efter det ultraljud på framsidan av armen med värme, kan inte säga att det gör så skönt nu. Jag hoppas att detta ska hjälpa, en gång i veckan ska jag gå så länge jag har råd. Men han tyckte att jag skulle besöka läkare för att försöka få en cortisonspruta och röntgen.
Kan ju inte gå och ha detta länge, är snart 1 år sedan allt började...

Efter en vecka då jag försökt att tänka vad jag stoppar i mig, ta mindre portioner, bara dricka en kopp kaffe om dagen och inte äta godis, chips, ostkrokar och sent på kvällen och i stället mumsa på frukt har jag tappat hela 2 kilo så lite på väg är jag, tar det med små steg för detta är en omställning som får ta tid om den ska hålla.

I kväll är det i alla fall fredag och då får man mumsa god mat, så det blev hamburgare och pommes....mums...
Snart soffan och bara ta det lugnt, för hela helgen ska jag jobba, gott att man då har studiedag på måndag och kan vila upp sig..

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar