onsdag 24 juli 2013

Ljuvligt i Falkenberg

I lördags gick flyttlasset med möblerna från lägenheten till huset, tog bara några få timmar.
Snabbt gick det med hjälp av både min mamma och älsklingens föräldrar.
Första natten i nya sängen och huset gick bra, sov riktigt skönt förutom att jag var uppe och kissade 4 gånger, men det har ju med bebisen att göra.

I söndags kväll så packade vi bilen och flydde fältet till älsklingens föräldrars stuga i Falkenberg, närmare bestämt vid Skrea Strand.
Här är som en litet paradis, där det kryllar av sommar sugna, festande och strand pressande människor som lapar sol alla dygnets timmar.
Så skönt att faktiskt bara lämna allt där hemma och bara komma ner hit och ladda batterierna då det varit rätt intensivt ett tag.

Här nere tar vi dagen som den är, solar, badar, läser, sover , vilar, äter gott och bara umgås.
Zingo lider ingen nöd han heller trots hettan, han har stenplattor på uteplatsen och en mur han trycker sig mot som gör att han håller sig sval.
Första dagen ute så brände jag armar och bröst såklart och det har jag ju fått sota för, igår var vi därför in till Falkenberg för att köpa solskyddsfaktor till mig, passade även på att shoppa lite presentartiklar till mig och en gullig musik mobil till bebisen. Älsklingen hittade ett par nya träningsbyxor med svenska landslagets emblem, sockar, 3 st piké tröjor i rosa, lila och lime, snyggt då han börjar få lite färg han med. Efter. Det bjöd jag på fika och efter ett besök på Systembolaget så styrde vi kosan hem till zingo som väntade i stugan.

Idag har vi bara slappat, på kvällen har vi varit och ätit i restaurangen som finns på Skrea Camping. Jag mumsade i mig en väldigt god plankstek och älsklingen åt fläskfilé medaljonger provenscale.
Och nu är vi tillbaka i stugan där vittnar på tjejernas match mellan Sverige och Tyskland. 

Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar