torsdag 16 augusti 2012

Surströmmingspremiär!!!

I kväll smäller det, då är det dax för den största njutningen för året enligt mig själv den inbitna västerbottningen och surströmmings älskaren som jag är!
jag var nog inte mer än 2 år när jag första gången fick smaka surströmming, då träffades vi hela släkten som vi alltid brukar göra i mormors stuga. Jag kom kanske inte ihåg så mycket från den gången, men många andra fina minnen  av stunder som utspelat sig vid havet i stugan.


 Mamma äter sin surströmming på detta vis (dock med slakat gul lök) Medans jag äter den på tallriken med potatis, gul lök blandad med hackad dill, gräddfil och så klart fisken.

Dessa sorter ska vi testa på i kväll!!!
Och ja det är så klart ÅRETS!



Vill du läsa mer om hur man gör surströmming och historien bakom kan du kolla in denna sidan!

Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar